اهرام مصرباستان

درود بر شما دوستان عزیز و پارسیان سراسر جهان


در مطالب قبلی سخن ها گفتیم و حرف ها شنیدیم. همه ی شما حتی یک بار نام منشور حقوق بشر کوروش راشنیده اید. این بزرگمرد تاریخ ایران ، که به احتمال زیاد همان ذوالقرنین است ، پس از فتح بابل دستور تهیه منشور حقوق بشر را صادر کرد و این اولین منشور حقوق بشر در تاریخ است و ما پارسیان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم و به خود ببالیم که این مرد بزرگ که در تاریخ رقیبی ندارد ، پادشاه ایران بوده است. از آن زمان ها بسیار گذشته ولی بهتر است بدانید که در آن زمان و در هنگام ساخت تخت جمشید به کارگران حقوق می دادند و از آن ها بیگاری نمی کشیدند. ما در این موضوع به اهرام مصر می پردازیم و به همه یادآور می شویم که بدانند ، فرق بزرگ میان ایران باستان و مصر باستان در کجاست ؟

" هرم بزرگ خئوپس "
مدت ها بین دانشمندان اختلاف بود که چرا آرامگاه های پادشاهان را به شکل هرم می ساختند ولی آنان پس از آزمایش های فراوان دریافتند که اگر برای مثال گوشت را در یک هرم بگذاریم ، دیرتر فاسد می شود و به همین دلیل آرامگاه های فراعنه را هرمی شکل می ساختند. قبل از آن فراعنه آرامگاه های مربعی یا مستطیلی شکل داشتند. در زمان های بعدی دیگر از هرم به عنوان آرامگاه استفاده نمی شد ؛ زیرا هم هزینه فراوان و کارگران بیشتری احتیاج داشت و همین طور ، با وجود تهدید های کاهنان مبنی بر وجود جادوی خطرناک مرگ در آرامگاه ها ، عده ای ریسک می کردند و به درون آرامگاه ها راه می یافتند و آن جا را سرقت می کردند. پس از آن زمان ، در دره ای بزرگ به نام دره شاهان آرامگاه های بزرگ و متعددی ساخته شد. یکی از معروف ترین این آرامگاه ها در دره شاهان ، آرامگاه توتانخامون فرعون جوان مصری است. این مقبره توسط هاوارد کارتر در سال 1922 میلادی گشوده شد. مقبره ای که طلا اندود بود و تا به حال به سرقت نرفته بود.اولین هرم به دست ایمحوتپ پزشک و وزیر زوسر ، فرعون مقتدر سلسله ی سوم ، ساخته شد. این هرم پلکانی است و اولین هرم سنگی در تاریخ جهان به شمار می رود. هنگام ساخت این اهرام و آرامگاه ها به کارگران هیچ گونه مزدی داده نمی شد و این در حالی بود که خزانه سلطنتی پر بود.بزرگترین هرم ، متعلق به فرعون خوفو است که خئوپس هم نامیده می شود. آماده سازی پی این هرم حدود 10 سال طول کشید و هر روز صدها کارگر از آن سوی نیل تخته سنگ های 5/2 تنی را حمل می کردند و در نیل روی کرجی سوار کرده و دوباره روی زمین حمل می کردند و آن سنگ ها را به محل ساخت هرم می برندند و در آن جا سنگ تراشان سنگ ها را صیقل داده و سپس سنگ ها را به محل قرار گرفتن آن ها می بردند. ساخت هرم بزرگ 20 سال طول کشید و به گفته هرودوت 000/100 کارگر را برای این کار استخدام کرده بودند. سخت ترین مرحله کار هنگامی بود که باید سنگ درخشان نوک هرم را در سرجایش می نشاندند و پس از این کار ، ساخت هرم خوفو پس از 20 سال به پایان رسید. خوفو هرمی بزرگ و مجسمه ابولهول را به جا گذاشته است. اما در هنگام ساخت تخت جمشید کارگران مزد می گرفتند و نه یک مزد بخور و نمیر بلکه شکوفایی اقتصادی به حدی رسیده بود که همه رعایا در خانه خود حداقل کمی سیم و زر داشتند. پس خودمان باید اظهارنظر کنیم که کدام یک بهتر است ؟

منبع:http://civilizations.blogfa.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1393برچسب:رنگ کارن,رنگ های آکریلیک,آب پایه,رنگ های هنری,رنگ های سوله, پتينه کاري,پارکت,سقف کاذب,مجسمه سازي,پتينه کارهاي زيبا, سقف کاذب هاي زيبا, پارکت هاي زيبا,مجسمه هاي زيبا, پتينه کاري ساختمان, پتينه کاري منازل,پتينه کاري ادارات,پتينه کاري موسسه سات,پتينه کاري ساختمانهاي تجاري, پتينه ارزان, پتينه گران, پتينه مناسب, پتينه کاري با عکس, سقف کاذب با عکس, پارکت با عکس , مجسمه همراه عکس,آموزش پتينه کاري, توضيحات پتينه کاري, پارکت هاي مناسب, پارکت ساختمان, پارکت منزل, پارکت موسسه , پارکت ساختمان تجاري, پارکت ادارات, سقف کاذب منازل, سقف کاذب ادارات, سقف کاذب ساختمان تجاري, خدمات رنگ , بهترين رنگ ها, خوش رنگ ترين رنگ ها, با کيفيت ترين رنگ ها,عکس پتينه کاري, رنگ دلگشا, پارکت دلگشا, پتينه دلگشا, سقف کاذب دلگشا, مجسمه سازي دلگشا,لوازم نقاشی,نقاشی های زیبا, هنرهای زیبا, هنر, آموزش, نقاشی های معروف,انواع تکسچر, انواع رنگ های صدفی و هنری, انواع رنگ های آکریلیک, انواع رنگی های آنتیک کاری, انواع رنگ های کهنه کاری, انواع شاپون, انواع پرایمر,انواع ورنی, انواع چسب ها, انواع رنگ مخصوص چوب و مجسمه, انواع رنگ ترک, انواع پایه آب, انواع حلال ، سرگرمی ، تصاویر جالب ، عکس حیوانات، میمونهای انگشتی، طنز،تصاویر زیبا، تصاویر خنده دار، تصاویر عجیب، تصاویر دیدنی،رنگ های صنعتی،تاریخ ، اهرام مصر باستان, | 5:27 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |